• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
0
سرمربی تراکتور در لیگ بیستم؛

علیرضا منصوریان سرمربی تراکتور شد

  • 27 شهریور 1399 - 18:05
علیرضا منصوریان سرمربی تراکتور شد

با تصمیم هیئت مدیره باشگاه تراکتور، علیرضا منصوریان با عقد قرارداد سه ساله به عنوان سرمربی جدید تراکتور انتخاب شد.

به گزارش اولدوز خبر، پس از قهرمانی تراکتور در جام حذفی با هدایت ساکت الهامی، خبرهایی مبنی بر احتمال محرومیت طولانی مدت این مربی به علت هل دادن داور و حاشیه‌های به وجود آمده در جریان آن مسابقه از سوی کمیته انضباطی مطرح شد.

این اتفاق در نهایت به وقوع پیوست و الهامی با ۳ ماه محرومیت قطعی و ۳ ماه محرومیت تعلیقی تا سال آینده مواجه شد. اما قبل از اینکه حکم به صورت قطعی صادر شود، خبر رسید که مسئولان تراکتور می‌خواهند مربی قهرمان خود را کنار گذاشته و مربی جدیدی را روی نیمکت خود بنشانند.

در این میان، نام علی دایی به عنوان اولین گزینه هدایت سرخپوشان تبریزی مطرح شد که شهریار به آن پاسخ منفی داد. در ادامه اسامی دیگری مانند جواد نکونام و علی کریمی مطرح شدند که در نهایت نکونام در فولاد ماندنی شد و کریمی هم به تبریزی‌ها پاسخ منفی داد. جادوگر که در لیگ سیزدهم برای تراکتور بازی و با پیراهن این تیم به قهرمانی جام حذفی رسید و از فوتبال خداحافظی کرد، در استوری اینستاگرام خود نوشت: «از مسئولان باشگاه تراکتور به دلیل اینکه جزو گزینه‌های سرمربیگری‌شان بودم، تشکر می‌کنم. من یک سال خوب را در تبریز گذراندم و همیشه مورد لطف و محبت مردم این شهر قرار داشتم. امیدوارم حالا که برای دومین بار قهرمانی جام حذفی را به دست آورده‌اند، نتایج خوبی هم در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا کسب کنند. من به دعوت این عزیزان جلسه‌ای را با مدیرعامل محترم باشگاه برگزار کردم اما برخلاف میل باطنی و به دلیل مشکلات شخصی‌ام امکان همکاری در این مقطع را نداشتم.»

در این میان علیرضا منصوریان که خبر توافقش با تراکتور، غروب چهارشنبه اعلام شده بود، ظهر پنجشنبه با عقد قراردادی به عنوان سرمربی جدید تراکتور انتخاب شد تا هدایت این تیم را در لیگ بیستم بر عهده داشته باشد.

کاپیتان و سرمربی سابق استقلال در شرایطی هدایت تراکتور را پذیرفته که اولین بار در لیگ نهم به عنوان سرمربی پاس همدان انتخاب شد ولی تنها ۱۰ بازی هدایت این تیم را بر عهده داشت و با یک برد، ۳ مساوی و ۶ باخت به کار خود پایان داد.

او در ادامه دستیار افشین قطبی در تیم ملی شد و حضور در جام ملت‌های ۲۰۱۱ را تجربه کرد و پس از آن هم در یک بازی دوستانه مقابل روسیه به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی نشست و به برد ۱-۰ رسید.

«منصوریان» پس از آن سرمربی تیم زیر ۲۳ سال ایران شد ولی تیم او از رسیدن به المپیک ۲۰۱۲ لندن بازماند. در آن دوره شاگردان منصوریان در حالی عراق را شکست دادند که از کمال کامیابی‌نیا دو اخطاره استفاده کرده بودند و بازی ۳-۰ به سود حریف اعلام و در نهایت به حذف تیم امید منجر شد. با این حال منصوریان به عنوان سرمربی تیم زیر ۲۲ سال به کار خود ادامه داد و با کارلوس کی‌روش هم به عنوان آنالیزور همکاری می‌کرد.

او در لیگ چهاردهم به عنوان سرمربی نفت تهران انتخاب شد. تا پایان لیگ پانزدهم که سرمربی این تیم بود و ۷۷ بازی، ۳۹ برد، ۲۰ تساوی و ۱۸ باخت کسب کرد. منصوریان در لیگ چهاردهم با نفت به مقام سوم و در لیگ پانزدهم به مقام پنجم رسید. او در آن دوره با نفت تا مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم صعود کرد و تا آستانه کسب قهرمانی جام حذفی هم پیش رفت ولی تیمش در فینال فصل ۹۴-۹۳ برابر ذوب آهن ۳-۱ شکست خورد.

منصوریان ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ به عنوان سرمربی استقلال جانشین پرویز مظلومی شد و با این تیم به نایب قهرمانی لیگ شانزدهم هم رسید ولی در لیگ هفدهم ناکام بود و ۲۹ شهریور ۹۶ و در پایان هفته هفتم از سرمربیگری آبی‌پوشان پایتخت استعفا داد. او در ۵۰ بازی روی نیمکت استقلال نشست و ۲۶ برد، ۱۳ تساوی و ۱۱ باخت کسب کرد.

منصوریان در هفته دوازدهم لیگ هجدهم سرمربی ذوب‌آهن شد و با این تیم در رده ششم قرار گرفت. او در لیگ نوزدهم هم سرمربی این تیم بود ولی به علت نتایج ضعیف پیش از آغاز نیم فصل دوم از این تیم کناره‌گیری کرد. او در ۴۸ بازی روی نیمکت این تیم بود و ۱۶ برد، ۱۷ تساوی و ۱۵ باخت کسب کرد. گفتنی است منصوریان در شرایطی سرمربی تراکتور شده که همانند گذشته محمد خرمگاه دستیار اصلی او در این تیم است.

تراکتور زنوزی؛ هر فصل ۳ سرمربی
اما به سرمربیگری منصوریان در تراکتور از زاویه دیگری نیز می‌توان نگاه کرد. او در حالی روی نیمکت این تیم می‌نشیند که ثابت شده مربیان زمان کمی در این تیم حضور داشته‌اند. با حضور محمدرضا زنوزی به عنوان مالک تراکتور قبل از شروع لیگ هجدهم، او با ارطغرل ساغلام سرمربی ترکیه‌ای تراکتور در لیگ هفدهم قطع همکاری کرد و جان توشاک ولزی را به عنوان سرمربی این تیم برگزید ولی حضور این سرمربی مطرح و سابق رئال مادرید در تبریز کوتاه مدت بود و او پس از ۶ هفته ایران را ترک کرد. در ادامه محمد تقوی دستیار او به عنوان سرمربی انتخاب شد ولی او هم در پایان نیم فصل و در شرایطی که نتایج خوبی کسب کرده بود، از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد و جرج لیکنز بلژیکی به جای او انتخاب شد. تراکتور لیگ هجدهم را با مصطفی دنیزلی آغاز کرد ولی این مربی مشهور ترکیه‌ای هم در پایان هفته سیزدهم از هدایت این تیم کناره گرفت و احد شیخ لاری سرمربی این تیم شد ولی پس از یک بازی جای خود را به ساکت الهامی داد. این نشان می‌دهد که در هر فصل از زمان حضور زنوزی ۳ سرمربی روی نیمکت تراکتور نشسته‌اند و باید دید منصوریان تا چه زمانی در این تیم می‌ماند.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.