• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0
دبیر انجمن داروسازان استان تهران

حال ناخوش داروخانه‌ها در رویارویی با مشکلات مالی

  • 04 دی 1398 - 12:12
حال ناخوش داروخانه‌ها در رویارویی با مشکلات مالی
جای تعجب است که مجلس شورای اسلامی علی‌رغم وعده‌هایی که داده به این موضوع رسیدگی نکرده و امیدوارم دادستان کشور و نهادهای قضایی پیگیر این موضوع شوند؛ اگر داروخانه‌داران مجبور به قطع رابطه با این شرکت بیمه‌ای شوند گروه تحت پوشش آسیب خواهند دید.

چالش نقدینگی امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات در حوزه بهداشت و درمان کشور به‌خصوص داروخانه‌هاست؛ داروخانه‌هایی که به گفته کارشناسان با مشکلات مالی و پرداخت نشدن مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه‌گر با خطر ورشکستگی روبه‌رو شده‌اند.

چندی پیش سعید نمکی وزیر بهداشت درخصوص معوقات سازمان‌های بیمه‌گر گفته بود، مطالبات معوقه وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی مربوط به سال گذشته می‌شود که حداقل حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و هنوز این مبلغ را دریافت نکردیم. معوقاتی که نه تنها برای مراکز درمانی چالش ایجاد کرده است بلکه حال و روز داروخانه‌ها را ناخوش کرده و مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورده است.

برای بررسی وضعیت داروخانه‌های استان تهران، وضعیت کمبود برخی اقلام دارویی و قیمت این روزهای داروها با محمدرضا درّی دبیر انجمن داروسازان استان تهران به گفت‌وگو پرداختیم.

*آقای دکتر وضعیت پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها چگونه است؟

درّی: مشکلات بیمه‌ای از آنجایی شکل ماهوی خود را نشان می‌دهد که طرف شرکت های بیمه گر به دلیل قراردادهای یک طرفه در حال حاضر با مشکلات پرداختی مواجه هستند به طوری پرداختی مطالبات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در زمان دلخواه آنها انجام می‌شود، در حال حاضر ظاهراً بیمه سلامت با چالش‌های بودجه‌ای مواجه است.

در سال ۹۶ بیمه سلامت، با مدیرعامل جدید خود حرکتی را آغاز کرد با این مضمون که در آن سال یک  ماه از مطالبات داروخانه‌ها را باقی گذاشت و اسفندماه آن سال را تسویه نکرد و مطالبات ما را در سال ۹۷ پرداخت کرد، این مطالبات چند ماه پرداخت شد با آنکه صورت حساب ما از سال ۹۶ باز مانده بود در حال دریافت مطالبات در سال ۹۷ بودیم.

در آن زمان وقتی موضوع را پیگیری کردیم متوجه شدیم که بیمه سلامت در بودجه سال ۹۶ را به طور تمام و کمال خرج کرده است و این موضوع به بدعتی تبدیل شد به گونه‌ای که در سال ۹۷ نیز تعداد ماه‌های مطالبات ما به ۳ ماه افزایش یافته است یعنی از سال ۹۷ نیز ما سه ماه مطالبه داریم و پرداخت‌های امسال مجدد از فروردین سال ۹۸ آغاز شد.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=104

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.