• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد؛

برداشت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن چغندر قند از مزارع آذربایجان غربی

  • 01 بهمن 1399 - 15:32
برداشت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن چغندر قند از مزارع آذربایجان غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از یک میلیون و 600 هزار تن چغندر قند از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، رسول جلیلی -رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی- با اعلام اینکه امسال ۳۴ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی زیر کشت محصول چغندر قند رفته بود، افزود: امسال میانگین برداشت چغندر قند از مزارع آذربایجان غربی بیش از ۵۰ تُن در هکتار با میانگین عیار ۱۷.۳۸ درصد و میزان افت محصول ۲ درصد است که این امر نشان‌دهنده افزایش تولید و کیفیت این محصول در مزارع است.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت چغندرقند در آذربایجان غربی در مقایسه با سال قبل از آن ۱۸ درصد افزایش یافته و این افزایش سطح زیر کشت در شمال آذربایجان غربی و خارج از محدوده حوزه آبریز دریاچه ارومیه اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی در سال گذشته توسط کارخانجات قند به حساب زارعین واریز شده است، اضافه کرد: امسال نیز از آغاز فصل برداشت تا کنون بیش از ۹۴ درصد بهای چغندرقند تحویلی به کارخانجات قند، معادل ۱۰۰۳ میلیارد تومان به حساب زارعین چغندرکار پرداخت شده است.

جلیلی اظهار داشت: مجموع مطالبه چغندرکاران آذربایجان غربی از کارخانه‌های چغندر قند آذربایجان غربی تاکنون بیش از ۱۰۶۳ میلیارد تومان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: با توجه به نقش فعالیت کارخانجات قند در تولید و اشتغالزایی در منطقه، ساماندهی و ایجاد تعادل بین تولید و جذب محصول از جمله ضروریاتی است که بایستی به آن توجه ویژه شود.

لازم به ذکر است که سالانه معمولاً برداشت چغندرقند از ۲۵ شهریور آغاز شده و تا اواخر دی ماه به طول می انجامد.

آذربایجان غربی به علت برخورداری از آب و خاک مناسب و وجود پنج کارخانه قند در شهرستان‌های ارومیه، خوی، پیرانشهر، میاندوآب و نقده مقام نخست کشوری تولید، سطح زیر کشت و عملکرد چغندر قند را در اختیار دارد.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.