• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ارومیه:

بیش از ۱۱ هزار روستا و شهر در اولویت پروژه های محرومیت زدایی قرار دارند

  • 20 اردیبهشت 1400 - 18:57
بیش از ۱۱ هزار روستا و شهر در اولویت پروژه های محرومیت زدایی قرار دارند
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ۱۰ هزار و ۲۸ روستا و یک هزار و ۱۰۰ شهر دارای مناطقه حاشیه ای کشور در اولویت اجرای پروژه های محرومیت زدایی هستند.

به گزارش اولدوز خبر، سردار محمد زهرایی -رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور- در نشست خبری با خبرنگاران در ارومیه با اعلام مطلب فوق در ادامه اظهار داشت: احداث ۵۰ هزار واحد مسکن مددجویی با مشارکت ارگان های مختلف، کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مستضعفان در حال اجرایی شدن بوده که از این تعداد، ۳ هزار واحد مسکونی سهمیه آذربایجان غربی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به اجرای پروژه های محرومیت زدایی کوچک، زودبازده، محرومیت زدا، غیرانتفاعی و غالباً روستایی اشاره کرد و گفت: این سازمان رقیب دولت نبوده و در تلاش است که در کنار دولت به خدمت رسانی بپردازد.

جبهه جهانی خدمت رسانی در حال شکل گیری است

وی با اشاره اینکه جبهه جهانی خدمت رسانی در حال شکل گیری است بیان داشت: گروه های جهادی به صورت برون مرزی فعالیت می کنند و انتظار داریم در زمینه های مختلف اعم از آموزش، توانمندسازی، خدمت رسانی و کمک مومنانه نیز وارد عمل شوند.

سردار زهرایی با بیان اینکه این جبهه جهانی خدمت رسانی در صورت تقویت شدن به مولفه ای برای قوی شدن ایران اسلامی تبدیل خواهد شد، افزود: همانگونه که برادران ما در جبهه مقاومت برای برقراری امنیت با تمام توان تلاش کردند، ما نیز باید در این عرصه وارد عمل شویم.

۲۵ هزار صندوق قرض الحسنه در کل کشور راه اندازی شده است

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، ماموریت دیگر سازمان را مردمی کردن اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در این راستا، ۲۵ هزار صندوق قرض الحسنه راه اندازی شده که توانسته اند ۷۰۰ تعاونی با رویکرد اشتغال ایجاد کنند.

توزیع ۱۵ میلیون بسته معیشتی طی ۵ مرحله رزمایش کمک مومنانه بین اقشار آسیب دیده از کرونا

سردار زهرایی با اشاره به خدمت رسانی بسیج سازندگی در بلایا و حوادث طبیعی اذعان داشت: در زلزله کرمانشاه برای امداد و نجات، اسکان موقت و اسکان دائم چندین قرارگاه استانی شکل گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا ۸ هزار کانکس برای اسکان موقت نصب گردید و ۲ هزار واحد مسکونی نیز جهت اسکان دائم با کمک خیرین و بنیاد مسکن ساخته شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، رزمایش کمک مومنانه را یکی از اقدامات موثر در راستای خدمت رسانی به اقشار آسیب دیده از کرونا برشمرد و خاطر نشان ساخت: طی سال گذشته در ۵ مرحله رزمایش کمک مومنانه ۱۵ میلیون بسته معیشتی، ۴۰ هزار جهیزیه، ۲۸ میلیون پُرس غذای گرم در سراسر کشور توزیع و ۵ هزار نفر زندانی جرایم مالی نیز آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگردانده شدند.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.