• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبرداد

واگذاری خودرو به جانبازان واجد شرایط

  • 13 خرداد 1400 - 11:52
واگذاری خودرو به جانبازان واجد شرایط
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در راستای واگذاری خودرو به جانبازان، وزارت صمت موظف شده خودروها را با تقسیط ۵ ساله در اختیار افراد واجد شرایط قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، محمود پاکدل در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان اظهار داشت: بر اساس بند ج ماده ٨٧ قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به موافقت رئیس‌جمهور با جذب ۱۶ هزار نفر، آزمون استخدام فرزندان شاهد و جانباز بالای ۷۰ درصد در دوازده تیر برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که ۲۷۰ هزار نفر واجد شرایط متقاضی برای استخدام در بین خانواده ایثارگران وجود دارد، افزود: بایستی سازوکارهایی تعریف شود که موضوع کارآفرینی و خوداشتغالی توسط این افراد صورت گیرد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه دستور معاون اول رییس‌جمهور به وزارت صمت جهت واگذاری خودرو به جانبازان واجد شرایط ابلاغ شده است، تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای این دستور تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت صمت و دو خودروساز ایران‌خودرو و سایپا منعقد کرده که برابر توافقات انجام‌شده بنیاد شهید و امور ایثارگران اولویت‌های واگذاری خودرو به جانبازان و همچنین نوع خودرو را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است.

پاکدل خاطرنشان کرد: در همین راستا وزارت صمت موظف شده خودروها را با تقسیط ۵ ساله در اختیار افراد واجد شرایط قرار دهد.

وی اعلام اینکه بیمه دی ۹۰۰ نمایندگی، ۴۸ شعبه و ۷۵۰ میز خدمت در ساختمان‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور دارد، اضافه کرد: امسال یک برنامه جامع بسیار خوب در بیمه دی طراحی شده است که پایلوت این برنامه در سال ۱۴۰۰ در اصفهان اجرا می‌شود و طی آن هزینه‌های درمانی عزیزان جامعه ایثارگری درب منازل ایشان تسویه می‌شود. از دیگر اقدامات خوب بیمه دی ارائه خدمات بیمه‌های مختلف، به‌صورت اقساطی و با لحاظ کردن تخفیف ویژه ایثارگران است که با استقبال خوب جامعه ایثارگری همراه شده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پرداخت هدیه ازدواج فرزندان جامعه ایثارگری، بیان کرد: متأسفانه این هدیه از سال ۹۴ پرداخت نشده است ولی مقرر شده تا پایان تیرماه این ارقام پرداخت شود. همچنین افراد واجد شرایط می‌توانند در ازای عدم دریافت این مبلغ از سفرهای سیاحتی زیارتی کوثر برخوردار شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.