• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0

پیش بینی برداشت بیش از ۵۰۰۰ تن تخم آجیلی از مزارع ارومیه

  • 01 تیر 1400 - 20:27
پیش بینی برداشت بیش از ۵۰۰۰ تن تخم آجیلی از مزارع ارومیه
معاون فنی و اجرایی این شهرستان ارومیه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵ هزار تن آفتابگردان و کدو آجیلی از این شهرستان برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، علیرضا ضیاء در تشریح این خبر اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم آفتابگردان آجیلی از سطح ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار و ۲ هزار تن تخم کدو آجیلی از هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع زیر کشت این محصولات در شهرستان ارومیه برداشت شود.

وی با اشاره به ارقام تولیدی آفتابگردان آجیلی در این شهرستان تصریح کرد: این ارقام اغلب از توده‌های بومی منطقه از جمله پسته ای، قلمی، دورسفید است و چنقرالوی پل و نازلوچای با سطح زیر کشت ۱۷۵۲ و ۱۳۰۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را در شهرستان به خود اختصاص داده اند.

معاون فنی و اجرایی شهرستان ارومیه خاطرنشان کرد: این محصول به لحاظ ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن آن مورد توجه کشاورزان و میانگین تولید آن در شهرستان ارومیه یک تن در هکتار است.

ضیاء با اشاره به اینکه رقم تخمه کدوی گوشتی همدان مهمترین رقم کدو آجیلی کشت شده در ارومیه است، ادامه داد: نازلو چای و چنقرالوی پل با سطح زیر کشت ۷۳۱ و ۵۵۰ بالاترین سطح کشت را در زمینه تولید این محصول به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.