• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

کارگاه «حکمت قرآنی در شاهنامه فردوسی» در حوزه هنری استان برگزار شد

  • 06 تیر 1400 - 19:54
کارگاه «حکمت قرآنی در شاهنامه فردوسی» در حوزه هنری استان برگزار شد
کارگاه مجازی، پژوهشی « حکمت قرآنی در شاهنامه فردوسی» روز گذشته با حضور « مصطفی قلیزاده علیار» در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، در این کارگاه پژوهشی که به همت واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان برگزار گردید، تاثیر تعالیم قرآنی و حکمت اسلامی در خلق اثری ادبی و جهانی به نام شاهنامه توسط حکیم ابوالقاسم فردوسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مصطفی قلی زاده علیار در بخشی از سخنان خود ضمن معرفی حکمت قرآنی؛ با اشاره بر ابیاتی از شاهنامه با موضوع توحید و ستایش پیامبر اسلام و حضرت علی (ع) گفت: اندیشه های اسلامی و قرآنی و احادیث پیامبر اسلام و ائمه اطهار (ع) به شکلی محسوس و بعضاً نامحسوس در بالندگی تفکر فردوسی تاثیر مستقیم و غیر مستقیم داشته است و این تأثیر ها از ابتدا تا آخر شاهنامه و در میان داستان های آن آشکار است.

وی افزود: محور اصلی شاهنامه خرد و خردورزی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ضمن تاکید بر این موضوع بارها تذکر داده‌اند که متاسفانه موضوع حکومت قرآنی در شاهنامه فردوسی تاکنون بررسی نشده و جا دارد تا قرآن شناسان و اساتید حوزه ادبیات کشور در این خصوص اقدامات بیشتری را انجام دهند.

کارگاه پژوهشی، مجازی « حکمت قرآنی در شاهنامه فردوسی » بخشی از مجموعه کارگاه‌های پژوهشی مجازی« ادراک » است که به همت واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری آذربایجان غربی طی تیر ماه سال جاری در فضای مجازی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.