• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

شعر مقاومت در جمهوری آذربایجان در حوزه هنری استان نقد و بررسی شد

  • 10 تیر 1400 - 21:39
شعر مقاومت در جمهوری آذربایجان در حوزه هنری استان نقد و بررسی شد
شعر مقاومت در جمهوری آذربایجان روز گذشته با حضور « مصطفی قلیزاده علیار » در چهارمین کارگاه پژوهشی، مجازی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی معرفی ونقد و بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، در این کارگاه مجازی «مصطفی قلیزاده علیار» با معرفی شعر مقاومت به عنوان فرهنگ ایستادگی در مقابل فرهنگ‌های بیگانه و مهاجم گفت: شعر مقاومت محصول حملات فیزیکی و مجازی متجاوزان به حریم یک ملت و خلق اشعار سیاس ، فرهنگی و اجتماعی توسط شاعران است.

قلیزاده علیار افزود: شعر مقاومت در جمهوری آذربایجان در پنج محور رشد داشته است که مقاومت در برابر فرهنگ کمونیستی شوروی، اشغال قره باغ توسط ارمنستان و خلقت قوی ترین اشعار حماسی و ملی در آذربایجان با این موضوع،انقلاب اسلامی ایران و اندیشه‌های امام خمینی(ره) ، حوادث جهان اسلام و جنبش بیداری اسلامی و همچنین مهدویت و انتظار فرج و اعتراض به نابرابری های داخلی و خارجی موضوع هایی هستند که شاعران در جمهوری آذربایجان طی دوران معاصر به آنها علاقه بیشتری داشته اند.

این پژوهشگر عرصه ادبیات آذربایجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از کتاب‌ها و شاعران تاثیرگذار این عرصه ادبی ؛ از جمله منظومه« پیغمبر» از حسین جاوید ، اشعار « بختیار وهاب زاده و ممد آراز» و همچنین شاعرانی مانند« مایل علی اف و علمدار ماهر» اظهار داشت: شعر مقاومت در جمهوری آذربایجان بسیار بالنده و پویا است و شاعران این عرصه ضمن توجه به مسائل داخلی در خصوص حوادث و مسائل جهان اسلام عملکرد خوبی از خود داشته اند.

« شعر مقاومت در جمهوری آذربایجان » یکی از کارگاههای پژوهی، مجازی واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری آذربایجان غربی بود که از ابتدای تیرماه سال جاری بعد از اجرای کارگاههای « حکمت قرآنی در شاهنامه، اشعار موسیقی عاشیقی و شاعران این حوزه، شهریار و انقلاب اسلامی » در فضای مجازی برگزار گردید.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.