• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

طرح جهش تولید دیم زارها در اراضی دیم استان اجرا می‌شود

  • 12 تیر 1400 - 18:37
طرح جهش تولید دیم زارها در اراضی دیم استان اجرا می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح جهش تولید دیم زارها در سطح ۲۹۵ هزار هکتار از اراضی دیم استان اجرا می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، اکبر کرامتی امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها برای سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ ، اظهار داشت: در پی تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و وزارت جهاد کشاورزی برای جهش تولید در دیمزارهای کشور، به دلیل اهمیت افزایش تولید گندم در راستای تداوم خودکفایی در زمینه گندم، طرح جهش تولید دیمزارها در استان نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از ۴۰۰ هزار هکتار اراضی دیم قابل کشت در استان، در سطح ۲۹۵ هزار هکتار اجرایی می شود، افزود: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان استفاده حداکثری از آب باران برای تولید محصولات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: افزایش تولید محصولات زراعی و افزایش درآمد کشاورزان از اهداف اجرای این طرح است که انتظار ما افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی عملکرد تولید محصولات زیر کشت در اراضی دیم است.

کرامتی خاطر نشان کرد: امسال در مجموع ۳۹۱هزار هکتار از اراضی زراعی استان، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم زیر کشت گندم رفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده انتظار داریم امسال شاهد تولید ۵۲۸ هزار تن گندم در استان باشیم، اضافه کرد: کاهش بارندگی ها و بروز خشکسالی در سال جاری، باعث کاهش پیش بینی تولید اولیه که بیش از ۶۴۰ هزار تن برآورد شده بود، خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.