• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0

حوزه هنری آذربایجان غربی از عکاس برجسته شهرستان ارومیه تجلیل کرد

  • 24 تیر 1400 - 10:31
حوزه هنری آذربایجان غربی از عکاس برجسته شهرستان ارومیه تجلیل کرد
حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ۲۲ تیرماه سال جاری از« اسفندیار اصغرخانی» به علت حضور موثر وی در جنگ ۳۳ روزه لبنان و عکاسی و ثبت صحنه‌های مختلف این جنگ تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، در این برنامه رئیس حوزه هنری استان طی سخنانی با اشاره به اهمیت ثبت وقایع تاریخی ، به خصوص درگیری‌های منطقه‌ای در قالب عکس و انتشار آنها برای آگاهی افکار عمومی و زنده نگهداشتن آنها ، از تلاش و کوشش« اسفندیار اصغرخانی» به خاطر حضور داوطلبانه در جنگ ۳۳ روزه لبنان و ثبت اتفاقات آن جنگ در لنز دوربین عکاسی خود تقدیر و تشکر کرد.

احد هوشمند قره‌باغ افزود: منتشر نشدن آثار عکاسی اسفندیار اصغرخانی از جنگ ۳۳ روزه لبنان در قالب کتاب، آلبوم و معرفی تلاش‌های ایشان که بازگوکننده امید و زندگی مردم لبنان با وجود شرایط سخت زندگی در آن کشور است در کنارلزوم برگزاری مراسم خاطره در این خصوص از مواردی هستند که باید بیش از این در در این زمینه اقدام می شد.

اسفندیار اصغرخانی نیز در این برنامه ضمن تشکر از حوزه هنری استان ؛ طی سخنانی با بیان بخشی از خاطرات خود از نحوه حضور داوطلبانه خودش در لبنان و فرصتی که برای شناخت حزب‌الله لبنان برای او فراهم شده بود؛ بر استفاده از زبان تصویر در ثبت و معرفی رویداد ها و وقایع و آرشیو ین آثار برای نسل آینده تاکید کرد.

اسفندیار اصغرخانی متولد ۱۳۴۰ شمسی در ارومیه و دارای مدرک ‘معادل کارشناسی ارشد’ در رشته هنر، با بیش از سه دهه سابقه عکاسی و فیلم سازی است که در صحنه های مخاطره آمیزی در دهه ۶۰ حضور یافته تا مستندهای ماندگار و غیرقابل تکراری خلق کند.

چندین سال فعالیت هنری برجسته استاد اسفندیار اصغرخانی نشان درجه دو و یک هنری در عکاسی را برای وی به ارمغان آورده است که در کنار آن جوایز المپیوس ژاپن، ۲ دیپلم افتخار و ۲ نشان طلا از جشنواره جهانی عکس چین، رتبه اول جشنواره عکس فجر دهه ۶۰، رتبه سوم جشنواره بین المللی کودک و نوجوان /سوره/ و رتبه منتخب دو سالانه موزه هنرهای معاصر در ویترین افتخارات این هنرمند بین المللی می درخشد.

وی همچنین نفر اول جشنواره سراسری خانواده و عکس خانواده، نفر اول جشنواره سراسری فیلم وعکس وحدت، نفر اول جشنواره روستا بوده و همچنین هنرمند برگزیده جشنواره های سراسری فرش ایران و جشنواره شعر رضوی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.