• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0

برداشت حدود ۴۲۰۰۰ تن نخود از مزارع آذربایجان غربی

  • 24 تیر 1400 - 10:47
برداشت حدود ۴۲۰۰۰ تن نخود از مزارع آذربایجان غربی
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت نخود از سطح بیش از 67 هزار هکتار از مزارع زیر کشت این محصول، آغاز شده است و تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، علی عیدی اظهار داشت: پیش بینی می شود از این میزان اراضی زیرکشت، با متوسط عملکرد ۶۰۰ کیلوگرم در هر هکتار از اراضی دیم و هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در اراضی آبی، حدود ۴۲ هزار تن نخود برداشت شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول نخود رفته بود، افزود : برداشت نخود پیش بینی شده از اراضی استان درسال زراعی جاری در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش را نشان می دهد .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۶۶ هزار و ۲۲۰ هکتار از مزارع دیم و یکهزار و ۲۵۰ هکتار از مزارع آبی استان زیر کشت نخود رفته بود، تصریح کرد: ارقام نخود کشت شده در اراضی استان عمدتا” از نوع نخود سفید رقم محلی قزوین و نخود رنگی پیروز ، سعید ، آنا و گوگسواست.

عیدی همچنین با اشاره به اینکه محصول نخود اغلب به صورت کشت بهاره و در مناطق دیم استان کشت می گردد، خاطرنشان کرد: نخود از اواخر اسفند ماه در استان کشت آن آغاز می شود و زمان برداشت این محصول نیز از اوایل تیر ماه بوده و تا نیمه مرداد ماه ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی، رتبه چهارم کشوری را از نظر سطح زیر کشت نخود به خود اختصاص داده است، ادامه داد : ناطق عمده کشت حبوبات در استان شهرستانهای ارومیه، بوکان، نقده، پیرانشهر و مهاباد است .

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.