• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی:

میزان انطباق اطلاعات مؤدیان با داده های سازمان مالیاتی شرط پذیرش اظهارنامه های مالیاتی است

  • 20 خرداد 1399 - 6:54
میزان انطباق اطلاعات مؤدیان با داده های سازمان مالیاتی شرط پذیرش اظهارنامه های مالیاتی است

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: شرط پذیرش اظهارنامه های مالیاتی از امسال، میزان انطباق اطلاعات آنها با داده های بانک های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی است.

به گزارش اولدوز خبر، حسن کوماسی در جلسه مشترک با اعضای نظام پزشکی های سراسر استان که با هدف اطلاع رسانی در خصوص نحوه پذیرش اظهارنامه های عملکرد سال ۱۳۹۸ مشاغل و رفع ابهامات و مشکلات مالیاتی جامعه پزشکی استان در محل نظام پزشکی ارومیه تشکیل شد، گفت: اظهارنامه هایی که اطلاعات ابرازی مودی در آن بر اساس تشخیص موتور ریسک سازمان امور مالیاتی، از داده های اطلاعاتی سازمان انحراف نداشته باشد، به عنوان مودی کم ریسک شناسایی شده و اظهارنامه اش مورد پذیرش قرار می گیرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم آموزش گسترده به پزشکان در زمینه نحوه ارائه اظهارنامه های مالیاتی صحیح و منجر به پذیرش، از اعلام آمادگی دستگاه مالیاتی استان جهت برگزاری دوره های آموزشی در این زمینه به پزشکان خبر داد.

کوماسی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی در حال گذر از شیوه مامور محوری به شیوه مودی محوری است گفت: تحقق این امر مستلزم همکاری مودیان وایجاد فضای اعتماد متقابل بین سازمان و مردم است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه امسال نیز مانند سنوات گذشته امکان استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم برای برخی مشاغل مهیا می شود، افزود: هنوز شرایط استفاده از این تبصره توسط سازمان اعلام نشده است ولی شایسته است مودیان مالیاتی پیشاپیش مقدمات لازم برای استفاده از مزایای مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۳۹۸ از جمله قطعی سازی مالیات عملکرد سال ۱۳۹۷ و تسویه بدهی های معوق و ثبت پایانه فروشگاهی در سامانه مالیاتی را انجام دهند.

این مقام مسئول به ایجاد امکان ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در استان اشاره کرد و از پزشکان خواست نسبت به ثبت نام و استفاده از این امکان سازمان امور مالیاتی اقدام کنند.

کوماسی با اشاره به بخشنامه سازمان امور مالیاتی در خصوص کمک های صورت گرفته برای پیشگیری و مهار بیماری کرونا اظهار داشت: هر گونه کمک به نظام سلامت از جمله کمک هایی که جامعه پزشکی استان جهت کمک به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داده اند در صورت تایید دانشگاه علوم پزشکی، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته می شود.

وی با اشاره به موضوع نصب و استفاده از سامانه صندوق فروشگاهی توسط پزشکان ابراز داشت: این صندوق مانند ترازویی است که درآمد و هزینه را به دقت اندازه گیری می کند و مانع احجاف در حق مؤدیان می گردد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی خاطرنشان ساخت: علاوه بر پزشکان که بعضاً به موضوع نصب صندوق های فروشگاهی اعتراض داشتند ۱۵ گروه شغلی دیگر شامل بیش از ۵۰ نوع شغل نیز در سال جاری مکلف به نصب و استفاده از صندوق مکانیزه فروش شدند.

گفتنی است نمایندگان نظام پزشکی های استان نیز در این جلسه به بیان مسائل و مشکلات مالیاتی خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.