• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0
نماینده مردم ارومیه در مجلس:

قرارگاه کشاورزی در صدد کاهش مشکلات کشاورزان است

  • 05 مهر 1399 - 15:05
قرارگاه کشاورزی در صدد کاهش مشکلات کشاورزان است

وحید جلال زاده گفت: قرارگاه کشاورزی، قرارگاهی است که با تمرکز بر روی مسائل کشاورزی و با قدرتی که مجلس و نمایندگی ایجاد می‌کند، در صدد کاهش بخشی از مشکلات کشاورزان است.

به گزارش اولدوز خبر، وحید جلال زاده -نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی- با اشاره به اینکه مجلس طرح دو فوریتی خرید تضمینی محصولات کشاورزی را به صحن آورد گفت: خوشبختانه کلیات و جزئیات این طرح به تصویب نمایندگان رسیده است.

وی با اشاره راه اندازی قرارگاه کشاورزی در استان اظهار داشت: متاسفانه دستگاه‌های مختلف در رابطه با مسائل و مشکلات بخش کشاورزی به صورت متفرق و جزیره‌ای عمل کرده و در برخی مواقع از اقدامات یکدیگر بی‌اطلاع هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای مثال وزارت جهاد کشاورزی تصمیمی در رابطه با کشاورزی اتحاذ می‌کند که همان تصمیم در وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد غفلت واقع می‌شود و یا سازمان استاندارد، تعاونی روستایی و یا کمرگ، اقدامی انجام می‌دهد که سایر دستگاه‌ها از آن بی‌اطلاع هستند.

کارخانه‌ها اقدام به قیمت‌گذاری بر روی محصولات کشاورزی می‌کنند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین هم اکنون کارخانه‌ها در مورد قیمت محصولات کشاورزی، راساً اقدام به تصمیم‌گیری می‌کنند و در نتیجه کشاورزان در این رابطه متضرر می‎شوند.

وحید جلال زاده بیان کرد: بنابراین با توجه به اینکه اقتصاد شهر ارومیه بر پایه کشاورزی استوار است و صنایعی هم که در حوزه مواد غذایی و صنایع تبدیلی مشغول هستند به نوعی از کشاورزی ارتزاق می‌کنند، بنابراین باید یک قرارگاه کشاورزی دائمی در استان وجود داشته باشد تا بتواند مسائل این حوزه را رصد، مسئله‌شناسی و حل کند و از سوی دیگر پیش از بروز مشکل، برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

قرارگاه کشاورزی به دنبال کاهش مشکلات بخش کشاورزی است

وی تصریح کرد: قرارگاه کشاورزی، قرارگاهی است که با تجمیع افراد و دستگاه‌ها و نهادهایی که در این حوزه به نوعی نقش‌آفرینی می‌کنند و با تمرکز بر روی مسائل کشاورزی و با قدرتی که مجلس و نمایندگی ایجاد می‌کند، در صدد کاهش بخشی از مشکلات کشاورزان است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس طرح دوفوریتی خرید تضمینی محصولات کشاورزی را به صحن آورده و خوشبختانه رای آورد گفت: خوشبختانه هم کلیات و هم جزئیات این طرح به تصویب نمایندگان رسیده است.

قیمت‌گذاری بر روی محصولات کشاورزی باید عادلانه و عالمانه باشد

وحید جلال زاده گفت: مبنای این طرح دوفوریتی این است که قیمتی که بر روی محصولات کشاورزی گذاشته می‌شود، باید عادلانه، عالمانه و با نظر فروشنده باشد و در این راستا سه نفر از اعضای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی باید از کشاورزان باشد، چون متاسفانه بر روی محصول کشاورزی قیمت گذارده شده، بدون اینکه خود کشاورز حضور داشته باشد و این عادلانه نیست.

دولت قیمت گندم را چهار هزار تومان اعلام کرد

نماینده مردم ارومیه در ادامه گفت: امسال دولت قیمت گندم را چهار هزار تومان اعلام کرده است، در حالی که کشاورزان عنوان می‌کردند که در واردات گندم، دو برابر قیمتی پرداخت می‌شود که به کشاورز ایرانی پرداخت می‌کنند.

وحید جلال زاده همچنین با اشاره به اینکه این طرح دوفوریتی همان قدرت نظارت و قانون‌گذاری نمایندگان مجلس است اظهار داشت: زمانی که نماینده در یک منطقه کشاورزی در رابطه با محصولات کشاورزی به یک راهبردی می‌رسد، باید در صورت نیاز، به نظارت و یا قانون‌گذاری در این حوزه بپردازد.

کمبود ماشین‌های یخچال‌دار برای حمل محصولات کشاورزی در استان

نماینده مردم ارومیه در ادامه با اظهار تاسف از اینکه در استان برای حمل و نقل محصولات کشاورزی، ماشین کانتینر یخچال‌دار وجود ندارد اظهار داشت: متاسفانه اگر وجود داشته باشد نیز به صورت انگشت‌شمار این ماشین‌ها وجود داشته و از سالیان گذشته هیچ ماشین یخچال‌داری خریداری نشده است.

وی افزود: با وجود اینکه در ظرفیت سردخانه مقام نخست کشوری در اختیار آذربایجان غربی است اما ماشینی برای حمل و نقل محصولات کشاورزی وجود ندارد.

ساماندهی ایستگاه‌های جمع‌آوری سیب‌های زیردرختی در آذربایجان غربی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شده است که سیب‌های زیردرختی که در کنار جاده‌ها به فروش می‌رسد ساماندهی شود افزود: قرار بود ۷۲ ایستگاه جمع‌آوری میوه در سطح استان با نشانی، شماره تماس و با اسم مشخص شود.

وحید جلال زاده تصریح کرد: از این تعداد، نزدیک ۳۰ ایستگاه برای شهر ارومیه بوده اما متاسفانه این ایستگاه‌ها وضعیت چندان مناسبی نداشتند چون هم غیربهداشتی بوده و هم میوه‌ها در حال فساد بودند.

قرارگاه کشاورزی همه مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار می دهد

نماینده مردم ارومیه گفت: بنابراین در قرارگاه کشاورزی همه مسائل و مشکلات کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته و برای آن راه حل پیدا می‌شود و هم اکنون نیز مقدمات راه اندازی آن در حال انجام است و در اولین فرصت این قرارگاه رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر با اعضای مرتبط با این قرارگاه، در حال مذاکره بوده تا در مهر ماه قرارگاه کشاورزی تشکیل شود. / تسنیم

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.