• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0
رئیس شورای شهر سلماس:

کمربندی ارتش تا پایان خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد

  • 30 دی 1399 - 4:09
کمربندی ارتش تا پایان خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد
رئیس شورای شهر سلماس گفت: کمربندی ارتش سلماس تا پایان خرداد ۱۴۰۰ زیر بار ترافیک می رود.

مهندس عبدا… مطلبی قره قشلاقی -رئیس شورای اسلامی شهر سلماس- در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اولدوز خبر با اعلام این خبر در ادامه افزود: کمربندی شرقی سلماس معروف به کمربندی ارتش، یکی از آرزوهای دیرینه مردم با فرهنگ شهرستان سلماس می باشد که این کمربندی از شرق شهرستان به نوعی از میدان امام علی(ع) شروع و تا ورودی روستای مغانجوق ادامه می یابد.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در مراحل اجرایی این کمربندی، شهرداری سلماس را با آن مواجه می کرد وجود پادگان ۲۶۴ شهید عبدی ارتش بود که بر اساس این طرح می بایست  کمربندی از وسط پادگان گذر می کرد،  قطعاً استحضار دارید که ملک مزبور یک محیط نظامی می باشد و پادگان های نظامی میبایست مجوزهای لازم برای اجرایی طرح یک پروسه طولانی و سخت را طی نمایند.

مهندس مطلبی تصریح کرد: برابر آخرین طرح تفصیلی که در سال ۸۶ ابلاغ شد کمربندی ارتش در طرح مزبور در شرق سلماس جا نمایی شد و در نقشه های مصوب شده شهر نیز وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی سلماس در ادامه با بیان اینکه این مصالحه تقریباً بعد از ۵ الی ۶ سال دوندگی که از دوره چهارم شورا شروع شده بود، ابراز داشت: با تلاش و پیگیری های مستمر شورای دوره پنجم که از شهریور ۹۶ شروع به کار کردند، پروژه کمربندی ارتش که یکی از مهمترین پروژه های این دوره و جزو برنامه های شورای فعلی بود، بعد از چند سال دوندگی و پیگیری و انجام مصالحه بین ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهرداری سلماس تحقق یافت.

وی افزود: واقعیت امر این است که ارتش به مراتب کار قیمت گذاری این ملک را بسیار راحت و ساده نمود و صرفاً به خاطر اینکه در شهر سلماس امکانات رفاهی برای شهروندان سلماس فراهم شود، اقدام به انجام این مصالحه نمود.

این مقام مسئول تاکید کرد: برابر توافقی که انجام شد مقرر گردید، در ابتدای کار مبلغ ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب ارتش جمهوری اسلامی ایران واریز تا شهرداری به فاز اجرایی این طرح ورود نماید که با مصوبه شورای اسلامی شهر و تامین مبلغ مذکور و تائیدیه کمیته انطباق، پس از واریز مبلغ مذکور، نهایتاً شهرداری اقدام به عملیات نقشه برداری و جانمایی و به نوعی آماده سازی برای کلنگ زنی این پروژه نمود.

وی خاطر نشان ساخت: به هر حال مردم عزیز استحضار دارند که مهمترین مزیّت افتتاح پروژه کمربندی ارتش، کاهش بار ترافیکی به ویژه در مرکز شهر و افزایش ایمنی و مسائل امنیتی شهر و از جمله در موارد اورژانسی است که با توجه به اینکه مسیر تبریز، ارومیه و خوی در این مسیر قرار دارد و همچنین ارتباط بیمارستان قدیم و جدید را به هم متصل می کند و کلیه کارهای اورژانسی و آتشنشانی را بدون  ورود به داخل شهر تسهیل می سود حائز اهمیت است.

مطلبی ادامه داد: این مسیر گذر در کمربندی مزبور در دو متراژ متفاوت بوده که یکی گذر ۱۸ متری و دیگری گذر ۳۰ متری می باشد که گذر ۱۸ متری ۳ هزار و ۵۰۲ متر مربع و گذر ۳۰ متری نیز ۲۱ هزار و ۴۰۶ متر مربع می باشد که به هر حال برابر مصالحه و توافقی که حاصل گردید، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نقداً پرداخت و ما بقی بر اساس توافق کارهای عمرانی و بعضی امتیازات در این مسیر پرداخت خواهد شد.

رئیس پارلمان شهری سلماس افزود: برابر مصوبه شورای اسلامی شهر و به منظور مسیر گشایی و ایجاد دیوار بتنی، در صدد جذب پیمان کار بومی بودیم و خوشبختانه پیمانکاری از تبریز اعلام آمادگی کرد. همچنین مدت زمانی که برای اتمام و بهره برداری از پروژه در نظر گرفته شده، سه ماهه اول سال آینده یعنی آخر خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود.

مطلبی در پایان از اصغری فرماندار سابق سلماس، برزگر نماینده سابق سلماس بخاطر برگزاری مداوم جلسات در تهران با امیران ارتش به منظور کسب موافقت طرح مصالحه، تلاشهای اعضای شورای اسلامی ادوار چهارم و پنجم و شهردار سابق سلماس، پیگیری های مستمر شهردار و عوامل اجرایی شهرداری سلماس و از همه مهمتر همکاری کم نظیر عوامل ارتش جمهوری اسلامی ایران در به سرانجام رسیدن بازگشایی کمربندی ارتش قدردانی ویژه کرد.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.