• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0
در سال زراعی گذشته وارد شد؛

خسارت حدود ۹۲۸۰ میلیارد ریالی حوادث غیرمترقبه به کشاورزی آذربایجان غربی

  • 05 بهمن 1399 - 13:33
خسارت حدود ۹۲۸۰ میلیارد ریالی حوادث غیرمترقبه به کشاورزی آذربایجان غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:‌‌ تغییرات جوی و حوادث غیرمترقبه در طول سال زراعی گذشته حدود ۹۲۸۰ میلیارد ریال به کشاورزی آذربایجان غربی خسارت وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، رسول جلیلی -رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی- با بیان اینکه بیمه گری محصولات دامی و طیور در طول سال امکان پذیر است، افزود: به دلیل کاهش بارندگی ها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته احتمال وقوع خسارت سرمازدگی و خشکسالی در برخی محصولات زراعی و باغی آذربایجان غربی وجود دارد و از کشاورزان و بهره برداران استان درخواست داریم قبل از اتمام این مهلت با مراجعه به کارگزاران مربوطه نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.

جلیلی تصریح کرد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

وی از وارد شدن خسارت نزدیک به ۹۲۸۰ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی آذربایجان غربی ناشی از حوادث غیر مترقبه در سال زراعی ۹۸-۹۹ خبر داد و افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون نیز بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال به دلیل کاهش بارندگی های پاییزه وقوع سیل و عدم پوشش مناسب برف و سرمازدگی به محصولات زراعی و باغی آذربایجان غربی خسارت وارد شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده و محصولات کشاورزی را در برابر هر گونه خطری از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی و عدم پوشش برف به ۲ صورت عمومی وپایه و انفرادی بیمه می‌کند.

رسول جلیلی، عدم تخصیص به موقع منابع مالی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان را یکی از چالش های مهم موجود بر سر راه توسعه فرهنگ صنعت بیمه کشاورزی در آذربایجان غربی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: افزایش آگاهی کشاورزان و فرهنگ سازی برای ترویج بیمه محصولات کشاورزی، توسعه کشت های گلخانه ای و نصب سامانه های ضد تگرگ و سرمازدگی در باغات استان برای کاهش تاثیرات مخاطرات طبیعی در بخش کشاورزی آذربایجان غربی را مهم ارزیابی کرد.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.