• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
0

اجرای طرح تدوین سند توسعه فضاهای آموزشی در آذربایجان‌غربی

  • 15 خرداد 1400 - 12:34
اجرای طرح تدوین سند توسعه فضاهای آموزشی در آذربایجان‌غربی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی از اجرای طرح مطالعه و تدوین سند توسعه فضاهای آموزشی با محوریت برقراری عدالت آموزشی برای اولین بار در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، سپیده طیب قاسمی اظهار داشت: در سال جاری و برای اولین بار پیگیر اجرای طرح مهم و کلیدی مطالعه و تدوین سند توسعه فضاهای آموزشی با محوریت برقراری عدالت آموزشی هستیم و تلاش می‌شود این طرح را با همکاری دانشگاه های سراسری، آزاد اسلامی و صنعتی ارومیه و همراهی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به اجرا درآوریم.

وی افزود: این طرح یکی از طرح های مهم ماندگار و تنها سند تدوین شده در بحث فضاهای آموزشی استان خواهد بود که پس انجام مذاکره به زودی مطالعات آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به تحولات چشمگیر استان در حوزه مدرسه سازی، تصریح کرد: این تحولات با همدلی و تلاش های نهادهای مرتبط با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی اتفاق می افتاد.

طیب قاسمی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ و در طی مهر ماه، هفته دولت و دهه فجر، ۹۳ پروژه در قالب ۵۵۷ کلاس درس افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: با ورود بنیاد برکت و بنیاد علوی در مجموع ۲۴۶ کلاس درس تعهد شد که اجرای ۱۷۳ کلاس درس به اتمام رسید و ۷۳ کلاس درس نیز در حال اجرا و ۵۱۰ کلاس درس در انتظار اخذ مجوز برای آغاز عملیات است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به پیگیری پروژه های محرومیت زدایی در استان و تخصیص اعتبار آنها، خاطرنشان کرد: این پروژه ها با اولویت شهرستان های محروم استان انجام می پذیرد که با شناسایی و نیازسنجی در مناطق حاشیه شهرها احداث خواهند شد.

 طیب قاسمی ادامه داد: اعتبارات بخشی از این پروژه ها با پیگیری های امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی و در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: در راستای محرومیت زدایی، احداث ۱۲ باب مدرسه در قالب مدارس بازآفرینی نیز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی در حال اجرا است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.