• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان:

راهکار رونق صادرات ارتقای سیستم سورت و بسته بندی است

  • 16 خرداد 1400 - 18:49
راهکار رونق صادرات ارتقای سیستم سورت و بسته بندی است
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ارتقای سیستم سورت و بسته بندی مهمترین راهکار رونق صادرات محصولات کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، جعفر وحدت با بیان این مطلب اظهار داشت: زیرساختهای سردخانه ای استان هم بسیار مدرن نیستند و نیاز است بانکهای عامل با اعطای تسهیلات بانکی به سردخانه داران برای تجهیز و مدرن سازی سردخانه های آمونیاکی و تبدیل به سردخانه کنترل اتمسفری مساعدت کنند، تا ماندگاری میوه در سردخانه ها افزایش یابد.

وی افزود: مشکلات بانکی در انتقال ارز و تحریم نیز طبق اظهار صادر کنندگان مهمترین موضوعی است که آنان را از انجام تعهدات ارزی باز می دارد و باعث کاهش روند صادرات محصولات کشاورزی می شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: در آستانه برداشت محصول گیلاس و آلبالو و به تناوب سایر محصولات هسته دار در استان قرار گرفته ایم و نیاز است که از هم اکنون علاوه بر برنامه ریزی برای بازار رسانی برای محصول سیب درختی و انگور، تمهیدات لازم برای صادرات محصولات هسته دار اندیشیده شود تا مایه دسترنج و زحمات باغداران برای بازار رسانی محصول تولیدی خود با روان سازی مسیر صادرات به ثمر بشیند.

وحدت با اشاره به اینکه با توجه به ارزش افزوده ای که سیب درختی برای استان دارد، موتور محرکه اقتصاد آذربایجان غربی است، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل نداشتن زیرساختهای حمل و نقل هوایی و زمینی، کمبود کامیون های یخچالدار، کاهش تقاضای بازار به علت شیوع کرونا و محدودیت در برگزاری جشنها و دورهمی ها با کاهش روند صادرات و مصرف میوه بودیم که بر بازار سیب درختی امسال تاثیر گذار بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.