• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
0
سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد؛

آغاز برداشت ۲۵۰ تن توت درختی از توتستان‌های آذربایجان غربی

  • 18 خرداد 1400 - 8:29
آغاز برداشت ۲۵۰ تن توت درختی از توتستان‌های آذربایجان غربی
سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت توت درختی به میزان ۲۵۰ تن از سطح ۴۰ هکتار از توتستان‌های آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، جلال بوتراب با اعلام این مطلب در ادامه افزود: باغات توت آذربایجان غربی عمدتاً در شهرستان های ارومیه و خوی بوده و به صورت حاشیه کاری و پراکنده نیز در سایر شهرستان‌های استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه توت یکی از میوه‌هایی است که از قدیم الایام با سنت های دیرینه مردم آذربایجان غربی عجین شده، اعلام کرد: بخشی از این میوه به صورت تازه خوری مصرف می شود و برای مصارف زمستان نیز آن را خشک کرده و مانند کشمش استفاده می کنند.

بوتراب اظهار داشت: از گذشته نه چندان دور این میوه به صورت خشک در سبد خشکبار مردم آذربایجان غربی بوده و با داشتن خاصیت‌های فراوان برای سلامتی توسط بسیاری از بیماران دیابتی در کنار چای از این میوه استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: توت سفید، توت قرمز و شاه توت از انواع توت‌های درختی موجود در آذربایجان غربی هستند که در این میان توت خوی به علت دانه درشت بودن و داشتن قند بالا در بازار از مشتریان خاصی برخوردار است.

شایان ذکر است، آذربایجان غربی با دارا بودن میکرو اقلیم متنوع، به استان زرخیز باغی معروف است و با داشتن باغات میوه متنوع از جمله توت در فصل بهار، کام هم میهنانان را شیرین می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.