• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبرداد

سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی در بخش کشاورزی استان

  • 24 خرداد 1400 - 18:04
سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی در بخش کشاورزی استان
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش طیور، دام، کشت و زرع و صنایع کشاورزی استان صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، اکبر کرامتی با بیان این مطلب اظهار داشت: راه اندازی خط تولید انواع کنسانتره میوه، پوره، آب میوه و سبزیجات، کشتارگاه، عرقیات گیاهی، بسته بندی بذر واحداث گلخانه، کشت نشاء گلدان کاغذی چغندر قند و ریشه لخت و تولید نشا سبزی و صیفی، انواع گلخانه (ایرو پونیک و هیدرو پونیک و خاکی و سبزی و صیفی) پرورش قارچ خوراکی از جمله بخشهایی هستند که سرمایه گذاری در آنها صورت گرفته است.

وی افزود: احداث مرکز جمع آوری شیر، پرورش گاو شیری، پرورش گوساله پرواری، پرورش بز، پرورش گوسفند داشتی، پرورش بره،  مرغداری مرغ تخمگذار، جوجه کشی طیور بومی، پرورش اسب و کشت جلبک اسپیرولینا، پرورش آرتمیا، پرورش ماهی سردآبی و گرمابی و خرید تراکتور و ادوات کشاورزی، تجهیز مرغداری ها، گاز کشی ها تجهیزات شیلاتی و دامی نیز جزو طرح هایی بوده که در دولت تدبیر و امید در استان راه اندازی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: اشتغال استان در این بخش بیش از ۳۳ درصد است و ارزش افزوده ایجاد شده ۱۷.۸۴ در استان است و این در حالی است سهم ارزش افزوده کشاورزی در کشور ۶٫۸ و سهم اشتغال بخش کشاورزی از کشور ۱۸ درصد است.

کرامتی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی با دارا بودن  ۲۳۴ واحد فراوری با ظرفیت بیش از چهار میلیون تن محصول خام رتبه دوم و ۴۰۰ واحد سردخانه رتبه اول در کشور به خود اختصاص داده است که بیانگر میزان ظرفیت صنعتی این استان در اشتغال ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.