• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
0

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان غربی افزایش یافت

  • 25 خرداد 1400 - 18:26
ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان غربی افزایش یافت
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، جعفر وحدت اظهار داشت: در پنج سال اخیر و امسال چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال مجموع سرمایه گذاری در بخش مکانیزاسیون از محل تسهیلات این بخش بوده است که یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار سال جاری است.

وی افزود: تاثیر افزایش ضریب مکانیزاسیون استان بر افزایش تولید شاخص یا نسبت مشخص و معینی موجود نیست ولی نمی‌توان منکر افزایش بهره وری در تولید شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه هم اکنون ۴۷ هزار و ۱۵۰ تراکتور، یک هزار و ۱۲۶ کمباین و ۱۲۹ هزار و ۱۸۳ دستگاه ادوات دنباله بند در استان در اختیار بخش کشاورزی است، تصریح کرد: کل تسهیلات اعطایی مکانیزاسیون در سال ۱۳۹۹ بیش از یکهزار و ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وحدت خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی استان در سال ۱۳۹۲، ۲۸۰ میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۱۳۹۶ به ۵۶۰ میلیارد ریال رسید و سال گذشته به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسید. وی استقبال زارعان را از این تسهیلات مطلوب بیان کرد و ادامه داد: ارتقای مکانیزاسیون با ارتقای کیفیت و میزان تولید ارتباط مستقیم دارد.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.