• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی خبرداد

اجرای مراقبت بیماری های ویروسی در مزارع پرورش ماهیان سردآبی استان

  • 27 خرداد 1400 - 16:56
اجرای مراقبت بیماری های ویروسی در مزارع پرورش ماهیان سردآبی استان
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: برنامه ملی مراقبت از بیماریهای ویروسی در فاز بهاره در مزارع تکثیر و پرورش ماهیان قزل آلا در سطح استان انجام گردید.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، سید امید خلیل زاده اظهار داشت: تعیین وضعیت موجود و پیش بینی وضعیت آینده بیماری، همچنین شناسایی سریع و بموقع مزارع احتمالی آلوده و حاملین بدون علامت و حذف آنها از چرخه تکثیر و تولید ماهیان سردآبی استان، از اهداف مهم اجرای این برنامه است.

وی افزود: در همین راستا به منظور پایش ها و مراقبت های  انجام شده در فاز بهاره سالجاری از  110 مزرعه  تکثیر و پرورش ماهیان قزل آلا به تعداد ۵۱۰ مورد نمونه برداری  از بچه ماهی انجام گردیده است ، که نمونه های فوق جهت انجام آزمایشات لازم به  آزمایشگاه مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال گردیده است .

مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد: در راستای پیشگیری از شیوع بیماریهای نوپدید، بازدید و همچنین پایش و کنترل بیماریهای اندمیک در صنعت آبزی پروری استان ، برنامه ملی مراقبت از بیماریهای ویروسی VHS و IHN و  ipn در  فاز بهاره در مزارع تکثیر و پرورش ماهیان قزل آلا در سطح استان انجام گردید.

خلیل زاده با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در کلیه مراکز پرورش الزامی است خاطرنشان کرد:

پرورش دهندگان می‌بایستی ضمن تامین بچه ماهی از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی، توصیه‌های بهداشتی، قرنطینه ایی را مورد توجه جدی قرار دهند و قبل از هرگونه فعالیت، مجوزهای لازم را از ادارات دامپزشکی دریافت کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.