• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0

برداشت ۱۸۰ کیلوگرم پیله کرم ابریشم در آذربایجان غربی

  • 30 خرداد 1400 - 17:49
برداشت ۱۸۰ کیلوگرم پیله کرم ابریشم در آذربایجان غربی
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 180 کیلوگرم پیله ترکرم ابریشم از سطح استان تولید و برداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، رضا یوسفی رضایی با اعلام این خبر اظهار داشت: در جهت ایجاد اشتغال پایدار و تنوع بخشی به تولیدات دامی، توسعه صنعت نوغانداری و تولید پیله کرم ابریشم به عنوان یک فعالیت زودبازده، سودآور و اقتصادی در سطح استان به شمار می رود که در طی سالهای اخیر احیای این صنعت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرستان خوی از زمان های گذشته به عنوان یکی از مراکز مستعد توسعه این فعالیت بوده است، افزود: در سال های اخیر در این خصوص فعالسازی تعداد ۱۸ واحد نوغانداری با سطوح تولیدی مختلف توسط بخش خصوصی با هدایت و نظارت معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان واداره ترویج‌ شهرستان خوی عملیاتی شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: در اردیبهشت امسال بعد از توزیع چندین جعبه تخم نوغان تفریغ شده بین بهره برداران این شهرستان، حدود ۱۸۰ کیلوگرم پیله تر کرم ابریشم با کیفیت عالی با نظارت کارشناسان این معاونت تولید و برداشت شد که با قیمت توافقی هر کیلوگرم به مبلغ یک میلیون و سیصد هزار ریال به مراکز جمع آوری عرضه شد.

یوسفی رضایی اذعان داشت: نوغانداری به دلیل ویژگی‌هایی از جمله جنبی بودن و تکمیلی بودن بخش کشاورزی، در کنار سایر مشاغل می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و تأمین درآمد برای خانوارهای روستایی و کشاورز شود.

وی اضافه کرد: بی‌نیازی به سرمایه‌گذاری فراوان، بازگشت سریع سرمایه، کوتاه بودن دوره پرورش کرم ابریشم در حداکثر ۴۵ روز زمان کاری و فعالیت افراد مسن و جوانان، علی‌الخصوص بانوان خانه‌دار روستایی در این حوزه، از مزیت‌های این صنعت به شمار می‌رود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.