• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0
معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی:

۵۰ درصد مشترکین آب شرب در استان جزو مشترکین پرمصرف هستند

  • 05 تیر 1400 - 17:31
۵۰ درصد مشترکین آب شرب در استان جزو مشترکین پرمصرف هستند
معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: 50 درصد مشترکین آب شرب در استان، الگوی مصرف آب را رعایت نمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، لطیف خوش سیرت در ارتباط تصویری با برنامه «سحریز خیر» سیمای مرکز آذربایجان غربی با بیان اینکه ایران در منطقه خشک دنیا قرار گرفته و تنها از سه درصد آب شرب شیرین موجود در جهان برخوردار است، اظهار داشت: این درحالی است که از نظر برخورداری از آب شرب، هفت درصد از میانگین جهانی کمتر برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه تامین و توزیع آب شرب در شهرها و روستاها رسالت و وظیفه ذاتی شرکت های آب و فاضلاب است، افزود: در این راستا اقدامات لازم برای مقابله با کمبود آب در ابعاد استخراج، تصفیه، مخازن و شبکه های انتقال و توزیع آب توسط شرکت آب و فاضلاب استان به مرحله اجرا گذاشته شده است.

معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه نیمی از مشترکین استان، الگوی مصرف آب را رعایت می کنند، تصریح کرد: برای مابقی که جزو مشترکین پرمصرف و بد مصرف هستند نیز در مرحله اول با اطلاع رسانی و مراجعه حضوری، آموزش های لازم برای صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف ارائه و در صورت تداوم مصرف بالا، بر اساس قانون انشعاب آنها قطع می شود.

خوش سیرت با اعلام اینکه ۷۱ درصد آب موجود در کشور را مصرف می کنیم اظهار کرد: بر اساس استاندارهای جهانی، این یعنی اینکه در مرز بحران مصرف آب قرار داریم و در برخی از شهرهای استان نیز به مرز تنش آبی رسیده ایم که با ایجاد تعادل در مصرف مشترکین، می توان از این مرحله عبور کرد.

وی در خصوص تامین آب شرب مشترکین در شهرستان خوی نیز بیان کرد: کل آب شرب مورد نیاز مشترکین در این شهرستان از منابع آب زیرزمینی تامین می شود که منبع مطمئنی برای تامین آب نیستند.

معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه منبع پایدار و قابل اطمینان تامین آب شرب شهرستان خوی استفاده از سد آق چای است، اضافه کرد: در این راستا ردیف اجرایی برای تامین آب شرب شهر خوی و روستاهای واقع در مسیر سد آق چای برای اجرای تصفیه خانه و خطوط انتقال آب اخذ شده است.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.