• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبرداد

عرضه بیش از ۲۶۹ تن مرغ در کشتارگاه های آذربایجان غربی

  • 06 تیر 1400 - 20:58
عرضه بیش از ۲۶۹ تن مرغ در کشتارگاه های آذربایجان غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲۶۹ تن مرغ در کشتارگاه های استان کشتار و به بازار عرضه شد.

به گزارش پایگاه خبری ارومیه فوری، اکبر کرامتی در جلسه بررسی مشکلات تولید مرغ استان، با اشاره به تداوم ثبات در روند تولید مرغ، اظهار داشت: همزمان با ۵ تیرماه ۱۴۰۰ بیش از ۲۶۹ تن مرغ در کشتارگاه های آذربایجان غربی کشتار و به بازارعرضه شد.

وی با بیان اینکه این میزان مرغ کشتار شده به تعداد ۱۷۱ هزارو ۱۲۷ قطعه مرغ زنده با تناژ بیش از ۲۶۹ تن درسطح ۱۲ کشتارگاه طیور استان تولید و روانه بازار شد. افزود: هم اکنون نیاز استان در روز ‌‍ ۲۱۰ تا ۲۳۰ تن است که این میزان تولید بیش از نیاز مصرفی استان به شمار می رود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: نیاز است برای تشدید نظارتها بر بازار عرضه مرغ، تعداد و نحوه نظارت گشت های کنترل مشترک متشکل از سازمان صمت، دامپزشکی و جهاد کشاورزی ارتقا یابد و به تناسب در سطح شهرستانها نیز این روند پیگیری شود تا فرایند نظارتی به صورت دقیق تر و منسجم تر محقق شود.

کرامتی خاطرنشان کرد: در راستای وظیفه محوله بر شرکت پشتیبانی امور دام نیز در خصوص خرید مرغ مازاد مرغداران و کنترل و نظارت در امر خرید از درب کشتارگاه های طیور تا تحویل درب انبارهای شرکت به طور مستمر پیگیری شود.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم جهت جلوگیری از خروج مرغ از شبکه توزیع پس از کشتار انجام گیرد و شرایط به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند به این کالای پروتئینی به سادگی و با قیمت مصوب دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.