• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
0
نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور:

کشتارگاه های استان با دریافت نشان حلال می توانند صادر کننده باشند

  • 16 تیر 1400 - 9:50
کشتارگاه های استان با دریافت نشان حلال می توانند صادر کننده باشند
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: همه کشتارگاه های آذربایجان غربی می توانند با دریافت نشان حلال به یک صادر کننده گوشت مرغ و قرمز تبدیل شوند.

به گزارش پایگاه خبری اولدوز خبر، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در همایش غذای حلال در شهرستان ارومیه با بیان اینکه تأمین بهداشت و سلامت جامعه هدف اصلی کارکنان سازمان دامپزشکی کشور است، اظهار داشت: تامین غذای حلال و طهارت غذا با منشا دامی توسط ناظرین بهداشتی و شرعی یک ماموریت بسیار مقدس و مهم است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از استانهای زرخیر و غنی با بیش از یک میلیون هکتار اراضی کشور نقش مهمی در تامین و امنیت غذایی کشور برعهده دارد، افزود: ۴۶ محصول ارزنده در بخش کشاورزی استان تولید می شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه در آموزه های دینی ما آمده است که غذای پاک و حلال انسان را حفظ و غذای حرام و ناپاک انسان را به نابودی می کشاند، تصریح کرد: این استان ظرفیت های بالایی در جهت رشد کشتارگاه ها از نظر شرعی و بهداشتی در جهت تامین نیاز دامی حلال کشور و صادرات دارد.

حجت الاسلام حسینی مقدم خاطرنشان کرد: همه کشتارگاه های استان می توانند با برنامه ریزی درست با دریافت نشان حلال به یک صادر کننده گوشت مرغ و قرمز تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه نباید نگاه خود را معطوف به بازار محدود داخلی کرد باید با بهره گیری از ظرفیت ها و فرصت ها حرفی برای گفتن در بازارهای خارجی مخصوصا در بازار کشورهای مسلمان داشته باشیم، ادامه داد: می توان با صادرات محصولات و فراورده های دامی حلال علاوه بر توسعه اقتصادی داخل در فرهنگ سازی مصرف غذای حلال و پاک در دنیا پیش قدم شد.

در ادامه ۱۳ گواهی نشان حلال به واحدهای تولیدی طیور و دام استان اعطا شد و از زحمات ناظرین شرعی در کشتارگاه های طیور ، دام و مراکز فرآوری فراورده های دامی تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.