• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0

استکبار ستیزی همانند خونی جاری در شریان ملت همیشه بیدار ایران

  • 15 آبان 1400 - 22:23
استکبار ستیزی همانند خونی جاری در شریان ملت همیشه بیدار ایران
در هفته ای که گذشت، دو اتفاق تاریخی در عرصه استکبار ستیزی را ورق زدیم؛ اولی سالگرد تسخیر لاله جاسوسی آمریکا(13 آبان 1358) و گرامیداشت مناسبت سیزده آبان 1357(روز دانش آموز) و دومی افتخارآفرینی سربازان جان بر کف رهبری در نیروی دریایی سپاه پاسداران با خنثی کردن تلاش آمریکا برای دزدی دریایی نفت ایران بود.

حسین علیزاده – عضو هیئت تحریریه اولدوز خبر

سیزده آبان ۱۳۵۷ که در مبارزه و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار بر ضد رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد، نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

یک سال پس از واقعه تاریخی سیزده آبان ۱۳۵۷، واقع تاریخی دیگری در سیزده آبان ۱۳۵۸ رقم خورد؛ روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام(ره) که ایشان این حرکت دانشجویان را انقلاب دوم نامیدند و مجلس شورای اسلامی نیز تصویب کرد تا روز سیزده آبان به عنوان سالروز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز در تقویم ایران اسلامی ثبت گردد.

اما باید گفت که مبارزه با استبداد و استکبار ستیزی ریشه در خون ملت ایران دارد و هر زمان که استکبار جهانی خواست تا این ملت آزاده را در بند کشد، خوی استکبار ستیزی همانند خون در شریان این ملت جریان پیدا کرد و این مردم را به حرکت، مقاومت و انقلاب واداشت و همین مقاومت نیز موجب پیروزی، افتخار و اقتدار شد.

هر چند که حضور تعدادی از نیروها و عوامل استبداد صغیر در ادامه حرکت مشروطه خواهی موجب شد تا حرکت انقلابی مشروطه که در ابتدا با مقاومت مردم تبریز آغاز و سپس با هدایت و رهبری پاکدلان وطن خواهی چون ستارخان و باقرخان ادامه و در نهایت با حضور عوامل استبدادی به انحراف کشیده شود و رهبران اصلی انقلاب یا مثل ستارخان ها شهید و یا همانند باقرخان ها به تبعید و انزوا کشیده شدند ولی با این حرکت، نیروی استکبار ستیزی ملت ایران توقف ناپذیر ماند و مردم یقین داشتند که روزی این خون های پاک، دامان استکبار را خواهد گرفت.

در نهضت ملی کردن نفت نیز جدایی ملی گرایان از روحانیت موجب شد که در بین مردم تفرقه ایجاد شود. هر چند که حضرت آیت‌الله کاشانی تا آخرین لحظه های نهضت، دست از حمایت خود از دولت مصدق بر نداشتند و بر همراهی و همدلی همه مردم با دولت ملی مصدق پافشاری کردند ولی تحرکات پشت پرده که به وسیله استکبار برنامه ریزی و با دلبستگی شدید دکتر مصدق به استعمار نوپا و جوان آمریکا همراه شده بود، موجبات خروج این انقلاب ضد استبدادی از مسیر اصلی خود در همان ماه های اولیه را فراهم کرد تا این حرکت نیز در اهداف خود با شکست مواجه گردد.

بعد از شکست دو حرکت قبلی که عمده دلایل اصلی شکست آنها اعتماد به غرب و فاصله گرفتن رهبران جریانات آزاده خواهی از روحانیت بود، مردم عزم خود را جزم کردند تا در انقلابی حضور یابند که رهبری آن را یک روحانی استکبار ستیز مؤمن و انقلابی بر عهده دارد و جان، مال و فرزند خود را در راه این انقلاب گذاشته و برای پیروزی انقلاب از هیچگونه فداکاری و از جان گذشتگی دریغ ننموده است.

در آن روزها(سیزده آبان ۱۳۵۷)، دانش آموزان نشان دادند که در راه استکبار ستیزی همچون رهبرشان از جان و مال خود می‌گذرند و با پیوستن به رودخانه موّاج انقلاب، سهم ایثارگرایانه خود را در راه انقلاب اسلامی داده و تا کنون نیز برای تداوم اهتزاز پرچم انقلاب، هزینه های مالی و جانی فراوانی را متحمل شده اند تا رهبر معظم انقلاب تنها نمانده و قطار انقلاب از ریل ولایت خارج نگردد.

یک سال پس از حماسه آفرینی دانش آموزان متعهد این مرز و بوم و در ماه های ابتدایی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، حرکت های استکبار ستیزانه امام امت در راستای رسیدن به شعارهای محوری انقلاب اسلامی یعنی استقلال طلبی ادامه یافت و قانون ننگین کاپیتولاسیون که در ۲۱ مهر ۱۳۴۳ تصویب و موجب مصونیت قضایی اتباع آمریکایی در ایران شده بود، به طور کامل لغو گردید.

آری خوی استکبار ستیزی این چنین همانند خونی در شریان این ملت، ساری و جاری است و طی روزهای اخیر نیز شاهد پیروزی دیگری از جوانان انقلابی و فرزندان غیور حضرت آقا(مدّظله العالی) در نیروی دریایی سپاه مقتدر ولایت بودیم.

پیروزی بزرگ ملت ایران بر استکبار جهانی این روزها برگ های زرین دیگری را بر کتاب پر افتخار انقلاب اسلامی ایران افزود و زانو زدن افسران و فرماندهان آمریکایی و انگلیسی، دیگر برایمان تازگی ندارد و عصر حاضر را باید عصر اضمحلال جریانات استکباری در جهان به ویژه آمریکای جنایت کار بدانیم.

خون استکبار ستیزی همچنان در شریان انقلاب اسلامی و مردم همیشه بیدار ایران اسلامی در جوش و خروش است و جهان یقیناً دریافته که خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.