• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

رسانه ها و وظیفه ای به نام جهاد تبیین

  • 27 اردیبهشت 1401 - 20:48
رسانه ها و وظیفه ای به نام جهاد تبیین
در جهان کنونی که فرهنگ ها، تمدن ها، ادیان و تمام ارکان هویت ساز ملت‌ها هدف آماج جهانی شدن قرار گرفته، برای حفظ هویت ملی و فرهنگ بومی چاره ای جز دفاع همه جانبه از داشته های ملی و مذهبی خود نداریم.

فاطمه علیزاده – سردبیر اولدوز خبر

هر انسانی در بستر فرهنگی خاصی به دنیا آمده و رشد و تعالی پیدا می‌کند و لذا نوع دید و طرز بینشش نسبت به بسیاری از پدیده های اجتماعی برگرفته از همان بستری می باشد که در آن رشد یافته است.

در جهان کنونی که فرهنگ ها، تمدن ها، ادیان و تمام ارکان هویت ساز ملت‌ها هدف آماج جهانی شدن قرار گرفته، برای حفظ هویت ملی و فرهنگ بومی چاره ای جز دفاع همه جانبه از داشته های ملی و مذهبی خود نداریم.

همانگونه که مقام معظم رهبری می فرمایند؛ در مقابل تهاجم رسانه ای دشمن، جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است، تهاجم دشمن همه جانبه بوده و به صورت پیچیده و ترکیبی، انواع و اقسام رسانه ها از فضای مکتوب و ایستگاه های مختلف رادیویی گرفته تا شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و فضای مجازی که شامل هزاران پایگاه خبری و صفحات مختلف شبکه های اجتماعی می‌باشد را شامل می شود، حال باید دید که در تقابل با چنین ترفندی چگونه باید رفتار کرد.

رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند که در مقابل چنین تهاجم گسترده‌ای نمی توانیم همیشه در موضع دفاعی بمانیم. ایشان بر این باورند که ما نیز باید در زمینه های مختلف، تهاجم ترکیبی را آغاز کنیم.

بدون شک، تهاجم همه جانبه دشمن، رسانه ای بوده و از طریق بوق های بین المللی صهیونیست هایی نظیر «رابرت مورداک» پشتیبانی می شود و دشمن می خواهد با حذف دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی و بزرگنمایی نقاط ضعف، نظام اسلامی را ناکارآمد و ناتوان جلوه دهد.

تقابل با چنین بوق هایی، عزمی ملی می طلبد فلذا برای مبارزه با دشمن باید ابتدا خود، داشته ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را کاملاً بشناسیم، بر نقاط ضعف و قوت خود واقف باشیم، بر نقاط قوت خود غره نشویم و از نقاط ضعف خود غافل نمانیم، در مقابل تحریف ها و تعاریف نادرست ساکت و بی تفاوت نباشیم چرا که دشمن در حقیقت از طریق تحریف ها و تعاریف نادرست از دستاوردهای نظام است که میتواند به اهداف شوم خود دست یابد.

به طور مثال دشمن می خواهد با بزرگنمایی قدرت موشکی کشور، ایران را به تهدیدی برای امنیت منطقه نشان دهد و از سویی دیگر با بزرگنمایی اینگونه مسائل از بیان دیگر دستاوردهای بزرگ کشور در حوزه های مختلف علمی نظیر پزشکی، نانو تکنولوژی، دستاوردهای بزرگ فضایی و ماهواره ای و … غافل بمانیم و این نمونه ای از تحریف هایی است که توسط دشمنان نسبت به دستاوردهای عظیم علمی و فرهنگی نظام در حال انجام می‌باشد.

انقلاب اسلامی در حال حاضر به الگویی تمام و کمال برای کشورهای حوزه مقاومت تبدیل شده و دشمن فقط با ناکارآمد نشان دادن نظام و یأس مردم می تواند از جهانی شدن این انقلاب و این الگوی جهانی جلوگیری به عمل آورد.

حال با توجه به این همه هجمۀ همه جانبه، رسانه های انقلابی و مردمی وظیفه ای مضاعف بر عهده دارند.

رسانه های کشور می‌توانند با انتشار حقایق موجود و تبیین دستاوردهای نظام، از عملکرد جمهوری اسلامی در طول این ۴۳ سال صیانت نموده و انقلاب اسلامی را از گزند هرگونه تحریف، مصون بدارند.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.