• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0
مدیر آموزش و پرورش سلماس:

۴ باب مدرسه در سلماس تا آغاز سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد

  • 25 مرداد 1401 - 13:18
۴ باب مدرسه در سلماس تا آغاز سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد
مدیر آموزش و پرورش سلماس از بهره برداری از ۴ باب مدرسه با ظرفیت ۳۰ کلاس درس تا آغاز سال تحصیلی جدید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش عصر سلماس، ایرج افراسیابی در سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش آذربایجان غربی که به میزبانی شهرستان سلماس برگزار شد، گفت: در سایه حمایت و وحدت مسئولین همدلی خوبی در شهرستان سلماس با وجود دارد و تلاش ما این بوده در بحث به کارگیری افراد و انتصابات مختلف از هرگونه آلودگی های سیاسی و جناحی پرهیز به عمل آوریم و استفاده از نیروهای جوان جهت کادرسازی برای آینده نظام تعلیم و تربیت شهرستان سلماس را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

افراسیابی بیان کرد: استفاده از ظرفیت های خیرین بزرگوار شهرستان در حوزه های مختلف آموزش و پرورش همواره در این شهرستان مورد توجه بوده و در این خصوص می توان به جذب ۲.۵ هکتار زمین کشاورزی مرغوب در جاده ترانزیتی مواصلاتی شهرستان به ارزش بیش از ۳۰میلیارد ریال ، وقف آپارتمانی به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال جهت استفاده آموزش و پرورش ، جذب بیش از ۳میلیارد ریال اعتبار جهت توسعه تجهیز و نوسازی درمانگاه فرهنگیان از محل خیرین عزیز ، جذب بیش از ۷ میلیارد ریال کمک نوعدوستانه جهت خرید لوازم تحریر و پوشاک دانش آموزان بی بضاعت توسط خیرین فرهنگی و… اشاره کرد.

وی افزود: همچنین در دوران همه گیری کرونا با حمایت کمیته امداد امام خمینی موفق شدیم تعداد قابل توجه گوشی هوشمند تبلت و لپتاپ به دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت مهیا سازیم.

افراسیابی اظهار کرد: در تابستان ۱۴۰۰ موفق به بهره برداری از چهارباب مدرسه با ۳۳ کلاس درس شدیم و تا مهرماه سال ۱۴۰۱ و شروع سال تحصیلی جدید ۴ باب آموزشگاه دیگر با ظرفیت ۳۰ کلاس درس در مقاطع مختلف فارسی کلاس درس به افتتاح و بهره‌برداری دانش آموزان خواهد رسید.

مدیر آموزش و پرورش سلماس خاطرنشان کرد: توجه ویژه به پژوهش سرای دانش آموزی حاج محمد طلایی شهرستان سلماس امروز باید مورد توجه مسئولین عزیز ما در آموزش و پرورش آذربایجان غربی قرار گیرد چرا که این پژوهش سرا در حوزه فناوری نانو اولین و در حوزه سلول های بنیادی دومین مرکز مجهز کشوری می باشد و با ثبت دو اختراع دیگر پژوهشسرای سلماس قابلیت تبدیل به قطب بین المللی در این حوزه را از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کسب خواهد کرد.

وی گفت: با تلاش های واحد امور حقوقی آموزش و پرورش شهرستان رتبه اول اخذ اسناد مالکیت فضاهای تحت اختیار این مدیریت را در سطح استان به دست آورده ایم.

افراسیابی بیان کرد: اجرای برنامه کانون های یاریگران زندگی در ۱۴۰ مدرسه شهرستان از جمله برنامه‌های شاخص سلماس در حوزه آسیب‌های اجتماعی بود که به کسب رتبه دوم کشوری در این خصوص شده است.

مدیر آموزش و پرورش سلماس اظهار کرد: امروز چالش های آموزش و پرورش سلماس تراکم بیش از ۴۵ نفری دانش آموزان در هر کلاس درس است و با توجه به این که ۸۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان سلماس ترک تحصیل کرده‌اند تدابیر لازم جهت جذب حداکثری این دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی افزود: سیستم های سنتی بایگانی ادارات آموزش و پرورش سطح استان نیازمند تحول و به روز رسانی است و از طرفی انگیزش و علاقه پرسنل ستادی به خدمت در محیط اداری کاهش یافته و در این خصوص باید تامل و تمهیدات لازم جهت ایجاد و افزایش علاقه مندی آنان به خدمت را فراهم آوریم.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=1783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.