• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0
مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی خبر داد؛

صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در حمایت از محیط زیست طی سال گذشته

  • 12 فروردین 1403 - 17:22
صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در حمایت از محیط زیست طی سال گذشته
مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در سال ۱۴۰۲ ، تعداد ۳۱ حکم سبز و جایگزین حبس توسط مراجع قضایی آذربایجان غربی صادر شده است.

به گزارش اولدوز خبر، دکتر ناصر عتباتی -مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی- صدور احکام سبز جایگزین حبس را نشان از اهتمام و توجه ویژه دستگاه قضایی استان به امر حفاظت و صیانت از محیط زیست و انفال الهی دانست.

وی افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست در راستای عمل به وظایف سازمانی خود و صیانت از ودیعه های الهی، با حضور میدانی در عرصه های طبیعی با هرگونه تخلف زیست محیطی برخورد کرده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می نمایند.

عتباتی با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی آموزشی در این زمینه بیان کرد: افزایش آگاهی های عمومی و فرهنگ حفاظت از محیط زیست امری بسیار مهم است که توسط سازمان محیط زیست و نهادهای مردمی طرفدار محیط زیست باید به صورت گسترده انجام شود.

مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: برخوردهای قضایی و انتظامی با متجاوزین به محیط زیست باید قاطعانه صورت گیرد تا جرایم این حوزه به حداقل برسد.

عتباتی به صدور احکام جایگزین حبس در حمایت از محیط زیست اشاره و گفت: قضات خلاق و خوش ذوق آذربایجان غربی در این زمینه احکام متنوعی صادر نموده اند.

وی تهیه علوفه برای حیات وحش، تهیه بسته های آموزشی زیست محیطی و آبیاری درختان پارک ملی دریاچه ارومیه را از جمله احکام سبز جایگزین حبس صادر شده برشمرد.

مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی یادآور شد: دستگاه قضایی استان در حمایت کامل از اقدامات قانونی سازمان حفاظت محیط زیست می باشد و از مامورین یگان حفاظت محیط زیست به عنوان ضابطین قضایی در زمینه برخورد قاطع با متخلفین این حوزه حمایت می کند.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=2010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.