• امروز : جمعه - ۲۵ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 15 March - 2024
0
دادستان‌کل کشور

قوه قضائیه، گمرک و سازمان بنادر باید جلوی قاچاق کالا را بگیرند

  • 04 دی 1398 - 7:47
قوه قضائیه، گمرک و سازمان بنادر باید جلوی قاچاق کالا را بگیرند
دادستان‌کل کشور طی بازدید از گمرک شهید رجایی از نزدیک در جریان تشریفات گمرکی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت قرار گرفت. وی طی این بازدید با حضور در ایکس‌ری در سرعت کامیونی گمرک شهید رجایی و همچنین آشنایی با چگونگی کار ایکس‌ری در جریان روند کشف کالای قاچاق توسط ایکس‌ری کامیونی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین منتظری، دادستان‌کل کشور طی بازدید از گمرک شهید رجایی از نزدیک در جریان تشریفات گمرکی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت قرار گرفت. وی طی این بازدید با حضور در ایکس‌ری در سرعت کامیونی گمرک شهید رجایی و همچنین آشنایی با چگونگی کار ایکس‌ری در جریان روند کشف کالای قاچاق توسط ایکس‌ری کامیونی قرار گرفت.
دادستان‌کل کشور و هیئت همراه در این بازدید که با حضور ریاست دادگستری، دادستان، ریاست بازرسی استان هرمزگان، اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی صورت پذیرفت با تأکید بر هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در واردات کالا و نقش پررنگ گمرک در مبارزه با قاچاق کالا بیان کرد: قوه قضائیه، گمرک، سازمان بنادر و تعزیرات حکومتی باید بیش از پیش با همکاری یکدیگر جلوی قاچاق را بگیرند.
همچنین در این دیدار اکبرپور با ارائه گزارشی به دادستان‌کل کشور از جدّیت گمرک در بحث مبارزه با قاچاق کالا سخن گفت و با تأکید بر اینکه باید به موضوع مبارزه با قاچاق کالا به‌صورت علمی نگاه کرد، گفت: ابتدا باید بین تخلفات گمرکی و قاچاق فرق قائل شد چرا که نقش گمرک در زمینه تجارت خارجی کشور تأثیرگذار بوده و تمام تلاش خود را در زمینه ناامن کردن فضا برای قاچاقچیان بیش از پیش به‌کار گرفته تا در شرایط کنونی بتواند از تولید ملی حمایت کند و امیدواریم با حمایتهای خوب قوه محترم قضائیه بتوانیم کاهش چشمگیر قاچاق را شاهد باشیم.
وی نیز با تشریح کار ایکس‌ری کامیونی و نیز اینکه توسط ایکس‌ری چه‌میزان کالای ممنوعه و قاچاق کشف شده بیان کرد: ما توسط ایکس‌ری موفق به کشف ۲۲۰ کیلوگرم ماده مخدر صنعتی شیشه شدیم که این میزان کشف در نوع خود بی‌نظیر است.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=58

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.