• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0
آیت‌الله نوری همدانی:

طرح جدید بانکداری به ربا رسمیت می‌بخشد

  • 04 دی 1398 - 10:38
طرح جدید بانکداری به ربا رسمیت می‌بخشد
متأسفانه روند بانک‌ها اصلاح نشده است، در بعضی از بانک‌ها پولی که به عنوان قرض می‌دهند، در ابتدا سودی بر می‌دارند که رباست و در ادامه تأخیر در ادای دین را به صورت روز شمار حساب می‌کنند.

آیت‌الله العظمی محمدحسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز (چهارشنبه ۱۳ آذر ماه) در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با انتقاد از طرح جدید مجلس درباره بانکداری گفت: طرحی در مجلس وجود دارد که به رباخواری به عنوان قرض رسمیت می‌بخشد. اخیراً عده‌ای از اساتید محترم که در اقتصاد کار کردند، در نامه‌ای به ما این موضوع را متذکر شدند.

پول گرفتن برای تأخیر در ادای دین نوعی رباخواری است

وی افزود: پول گرفتن برای تأخیر در ادای دین نوعی رباخواری است و ربا از گناهان بزرگ محسوب می‌شود که قرآن کریم بارها نسبت به آن هشدار داده است.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی ابراز داشت: متأسفانه روند بانک‌ها اصلاح نشده است، دربعضی از بانک‌ها پولی که به عنوان قرض می‌دهند، در ابتدا سودی بر می‌دارند که رباست و در ادامه تأخیر در ادای دین را به صورت روز شمار حساب می‌کنند و ربا چند برابر می‌شود، حال می‌خواهند این موضوع را رسمیت ببخشند.

وی ادامه داد: تاکنون نامه‌های زیادی در این زمینه برای ما نوشته شده است، فردی بوده که مثلاً ۲۰۰ میلیون تومان قرض گرفته، اما بعد از مدتی به میلیارد تبدیل شده است، امیرمؤمنان فرمود: اگر خداوند بخواهد برای هر قومی هلاکت اقتصادی به وجود آورد، ربا را ظاهر می‌کند.

علامه امینی خطبه شقشقیه را از ۲۶ کتاب اهل سنت نقل می‌کند

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: حوزه علمیه با این طرح مخالف است و نظر کسانی که این طرح را به مجلس برده‌اند، حجت نیست، این طرح ربا را رسمی می‌کند و حوزه در این زمینه ساکت نخواهد بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اهتمام حوزه به نهج البلاغه گفت: بعد از قرآن کتابی به جامعیت نهج البلاغه نداریم و باید در حوزه به آن توجه لازم را داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی یکی از معجزات امیرمؤمنان را خطبه‌ها و کلمات ایشان دانست و بیان داشت: امروز بدخواهان بیان می‌کنند که شیعه نهج البلاغه را درست کرده، اما علامه امینی خطبه شقشقیه را از ۲۶ کتاب اهل سنت نقل می‌کند که قبل از تولد سید رضی نقل کرده بودند.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=72

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.