به گزارش اولدوز خبر، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اعلام مطلب فوق در ادامه افزود: بیشترین شکایات مردم در حوزه اینترنت ۶۴ درصد، تلفن همراه ۲۱ درصد، تلفن ثابت ۱۰ درصد، خدمات پستی ۲.۳۸ درصد و دفاتر پیشخوان ۲.۶۹ درصد است.
وی با اشاره آمار تفکیکی شکایتهای انجام شده بر اساس اپراتور و یا نام دستگاه، بیان داشت: بیشترین شکایت ثبت شده با ۳۵ درصد مربوط به مخابرات منطقه، ۱۸ درصد مربوط به همراه اول، ۱۲ درصد مربوط به ایرانسل، ۴ درصد مربوط به آسیاتک، ۶ درصد مربوط به پارس آنلاین، ۱۱ درصد مربوط به های وب، ۲ درصد مربوط به رایتل و ۱۲ درصد مربوط به سایر دستگاه هاست.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: در مورد اینترنت بیشترین شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات اینترنت، کیفیت سرویس ارائه شده و مشکلات مالی و تعرفه ای است.
جلیلی نژاد تصریح کرد: در خصوص تلفن همراه خدمات مالکیت، سیم کارت و عدم آنتن دهی بیشترین شکایات مردم را به خود اختصاص داده است که با توجه به شکایات ثبت شده از اپراتورهای ارتباطی موارد مطرح شده پیگیری و در سریع ترین زمان ممکن به آن رسیدگی می شود.
وی تاکید کرد: مشترکان حوزه ارتباطات میتوانند شکایات خود را در خصوص اینترنت و سرعت و مصرف بستههای شرکت طرف قرارداد در سامانه https://195.cra.ir ثبت کنند.
جلیلی نژاد از مشترکان خواست: هم استانی های عزیز در راستای ثبت شکایت از پیامک های انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی، شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان ۱۹۵ پیامک کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی خاطرنشان ساخت: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت ۷۲ ساعت باید رسیدگی به این شکایت انجام و نتیجه به مشترک شاکی ارائه شود.