• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0

کج سلیقگی و فقر محتوایی شهرداری ارومیه در نمادسازی با موضوع دفاع مقدس

  • 03 مهر 1399 - 19:36
کج سلیقگی و فقر محتوایی شهرداری ارومیه در نمادسازی با موضوع دفاع مقدس

سازمان سیما و منظر شهرداری ارومیه با ساخت نمادهایی سطح پایین با مفاهیم چندگانه نشان داده به فقر محتوایی در زمینه دفاع مقدس دچار است که باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.

نماد سازی سطح پایین به مناسبت هفته دفاع مقدس در یکی از پرترددترین خیابان های ارومیه تلنگری شد تا نقدی بر نماد سازی های شهری انجام شده پیرامون دفاع مقدس که به تعبیر رهبر انقلاب مثل خورشید روشن است داشته باشیم.

پس از آنکه در مورد فضاسازی های شهر ارومیه در ایام محرم انتقادهای فراوانی بر مدیریت شهری ارومیه شد، نمادسازی های گرامیداشت دفاع مقدس در ایام کنونی نشان دهنده فقر محتوایی و ایده پردازی ضعیف در کنار وجود یک نگاه سطحی است.

با توجه به اینکه دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در نشست خبری برنامه های این هفته از ماموریت شهرداری برای فضاسازی ایام دفاع مقدس با ساخت ۴۰ نماد دفاع مقدس خبر داده بود، به نظر می‌رسد برنامه ریزی ها و اقداماتی از پیش برای این نماد سازی ها انجام شده است.

علی‌رغم وجود این مقدمات، شاهد هستیم که فضاسازی به ویژه نمادسازی همچنان ضعیف است و فعالیت های کافی برای حل این مشکل همیشگی در ارومیه انجام نشده است.

مشکل فضاسازی و نمادسازی نه تنها در محرم و ایام دفاع مقدس بلکه در رویدادهای دیگری مثل مسابقات ملی یا بین المللی ورزشی، رویداد های فرهنگی، موضوعات فرهنگی و هنری، گرامیداشت دهه فجر و … دیده شده که نشان دهنده یک مشکل عمیق تر است.

به نظر می رسد راه حل عملی و کارشناسی شده این مشکل، دخالت نخبگان و ایده پردازان باشد. باید در موضوع فضاسازی و نماد سازی از ظرفیت های نخبگان و ایده پردازان متعهد و آگاه به مبانی اسلامی و انقلابی و متخصص به صورت مقتضی استفاده شود تا از ایجاد نماد های سطح پایین و دارای مفاهیم چندگانه اجتناب شود.

وجود نگاه انقلابی و دینی، بیان هنری و خلاقانه، درک رسانه‌ای درست از نمادسازی، مهارت در اجرای نمادها، طرح مفاهیم و ارزش های مفید و انقلابی از جمله الزاماتی است که باید در نظر گرفته شود.

سازمان سیما و منظر شهرداری ارومیه با ساخت نمادهایی سطح پایین با مفاهیم چندگانه نشان داده به یک نوع فقر محتوایی در زمینه دفاع مقدس دچار است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

لینک کوتاه : https://ulduzkhabar.ir/?p=885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. تا زمانی که شهردار مفسد بر سر کار هست و شورای شهر مفسد تر از آن از او حمایت میکند امیدی به تغییر نداریم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از تورکی و فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.